Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • www.bip.gov.pl
  • www.polanica.pl

  • ORGANY

    Dane adresowe
    Rada Miejska
    Wykazy głosowań
    Przewodniczący Rady
    Komisje Rady Miejskiej 
    Burmistrz Miasta
    Organizacja Urzędu
    Jednostki organizacyjne
    Oświadczenia majątkowe
    Sprawozdania-Burmistrz
    Spr.Burmistrza dot.NGO
    Sprawozdania-Rada M.
    Spr. z konsultacji społ.
    Przyjm. Interesantów
    Interpelacje i odpowiedzi


    PRAWO LOKALNE

    GMINNE NIERUCHOMOŚCI

    Dokumenty i wnioski
    Wykazy nieruchomości
    Ogłoszenia o przetargu, informacje o wyniku przetargu:
     - 2019
     - 2018
     - 2017
     - 2016
     - 2015
     - 2014
     - 2013
     - 2012
     - 2003-2011


    GKRPA / GZI
  • Alkoholizm, narkomania
  • Przemoc domowa

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Budżet
  • Informator budżetowy
  • Stowarzy. członkowskie
  • Związki członkowskie
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Oferty inwestycyjne
  • Wyniki postępowań
  • Archiwum przetargów
  • Archiwum ogłoszeń
  • Archiwum informacji

  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

    Plan zamówień publicznych

    Ogłoszenia:
    do 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017

    powyżej 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017


    Ankieta
    Zapraszany do wypełnienia ankiety

    Ankieta oceny stopnia zadowolenia Interesanta

    WYBORY

    E-URZĄD
    Osoby posiadające własny elektroniczny podpis kwalifikowany lub profil zaufany mogą skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej


    NSP - GUS

    WYSZUKIWARKA



    Certyfikaty ISO dla Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju


    Zakres zadań - Burmistrz




     




    Do zakresu  zadań Burmistrza należy:

     


    Ustawowe zadania Burmistrza określa art. 30 ustawy o samorządzie gminnym. W szczególności do zadań Burmistrza należy:


    1. Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu.


    2. Reprezentowanie Gminy na zewnątrz.


    3. Podejmowanie decyzji w zakresie gospodarowania  mieniem gminy

    w  trybie określonym w ustawie z 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami.


    4. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.


    5. Wydawanie zarządzeń  porządkowych w przypadkach określonych w art.41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym.


    6. Podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu oraz Burmistrza jako organu wykonawczego gminy


    7. Podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz chyba,że do ich podpisywania upoważnione są inne osoby.


    Szczegółowe zasady podpisywania pism, decyzji i zarządzeń przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu.


    8. Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.


    9. Udzielanie upoważnień szczegółowych dla podległych pracowników  do załatwienia w imieniu Burmistrza sprawy(spraw) i wydawania decyzji administracyjnych - zgodnie z art.39 ustawy o samorządzie gminnym.


    10. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych(nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów gminy).


    11. Zatwierdzanie dla w/w zakresów czynności  oraz pełnomocnictw szczegółowych.


    12. Dokonywanie ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych - w oparciu o obowiązujące przepisy


    13) Nadzorowanie pracy Straży Miejskiej.


    14. Przedkładanie Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej w trybie określonym ustawą.


    15. Ogłaszanie uchwał stanowiących prawo miejscowe (publikacja w dzienniku urzędowym województwa).


    16. Składanie Radzie okresowych sprawozdań ze swojej działalności - na zasadach określonych przez Radę Miejską.


    17) Składanie oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w ramach upoważnienia udzielonego przez Radę Miejską oraz zgodnie z art.46 ustawy o samorządzie gminnym.


    18. Podejmowanie czynności  w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia mieszkańców oraz mienia gminy.


    19. Ustalanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu w sytuacjach kryzysowych.


    20. Przewodniczenie akcjom ratowniczym w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof, współdziałanie w tym zakresie z Wydziałami Zarządzania Kryzysowego szczebla powiatowego i wojewódzkiego.


    21. Wykonywanie zadań wyjątkowych  wynikających z obowiązujących przepisów:


    - powoływanie  gminnego zespołu reagowania kryzysowego


    - opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią


    - ogłaszanie i odwoływanie  pogotowia lub alarmu przeciwpowodziowego


    - ewentualne zarządzanie ewakuacji z obszarów zagrożonych


    22. Wykonywanie z mocy ustaw funkcji:


    - organu wykonawczego Gminy


    - Szefa Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego


    - Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego


    23. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa:


    - egzekwowanie  do 30 kwietnia każdego roku oświadczeń majątkowych, o których mowa w art.24 h ustawy o samorządzie gminnym  (analiza oświadczeń, współdziałanie z Urzędem Skarbowym, podejmowanie środków dyscyplinujących w sytuacji naruszenia przepisów antykorupcyjnych)


    - egzekwowanie  oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej w trybie określonym w  ustawie o pracownikach samorządowych.

          

    24. Nadzorowanie funkcjonującego w Urzędzie systemu kontroli (wewnętrznej i zewnętrznej, ustalenie regulaminu kontroli i realizacja jego postanowień przez podległe służby gminne).




     










    Prawa autorskie © BIP UM Polanica-Zdrój Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2003-06-18 (3377 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©
     · Strona Główna    ·  Administracja ..  ·