Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • www.bip.gov.pl
  • www.polanica.pl

  • ORGANY

    Dane adresowe
    Rada Miejska
    Wykazy głosowań
    Przewodniczący Rady
    Komisje Rady Miejskiej 
    Burmistrz Miasta
    Organizacja Urzędu
    Jednostki organizacyjne
    Oświadczenia majątkowe
    Sprawozdania-Burmistrz
    Spr.Burmistrza dot.NGO
    Sprawozdania-Rada M.
    Spr. z konsultacji społ.
    Przyjm. Interesantów
    Interpelacje i odpowiedzi


    PRAWO LOKALNE

    GMINNE NIERUCHOMOŚCI

    Dokumenty i wnioski
    Wykazy nieruchomości
    Ogłoszenia o przetargu, informacje o wyniku przetargu:
     - 2019
     - 2018
     - 2017
     - 2016
     - 2015
     - 2014
     - 2013
     - 2012
     - 2003-2011


    GKRPA / GZI
  • Alkoholizm, narkomania
  • Przemoc domowa

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Budżet
  • Informator budżetowy
  • Stowarzy. członkowskie
  • Związki członkowskie
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Oferty inwestycyjne
  • Wyniki postępowań
  • Archiwum przetargów
  • Archiwum ogłoszeń
  • Archiwum informacji

  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

    Plan zamówień publicznych

    Ogłoszenia:
    do 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017

    powyżej 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017


    Ankieta
    Zapraszany do wypełnienia ankiety

    Ankieta oceny stopnia zadowolenia Interesanta

    WYBORY

    E-URZĄD
    Osoby posiadające własny elektroniczny podpis kwalifikowany lub profil zaufany mogą skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej


    NSP - GUS

    WYSZUKIWARKA



    Certyfikaty ISO dla Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju


    Protokół XV/2003






    PROTOKÓŁ Nr XV/2003
    z Sesji Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju
    z dnia 10.12.2003 r.


    Sesje
    rozpoczęto o godz.  12.00
    zakończono o godz. 12.45

    W Sesji uczestniczyło  12 Radnych
    - nieobecni :  1. Jolanta Bachry
                           2. Andrzej Bembnik
                           3. Andrzej Sidorowicz

    - ponadto udział wzięli :
     
    1.  Pan Jerzy Terlecki                 -  Burmistrz Miasta
    2.  Pani Janina Cicha                  -  Sekretarz Gminy
    3.  Pani Wioletta Książkiewicz   -  Skarbnik Gminy
    4.  Pan Jacek Tyniec                   -  Dyrektor  MZK      
    5.  Pan Adam Talik                     -  przedstawiciel PIG
    6.  Pan Bolesław Jaśkiewicz       -  Redaktor "Gazety Gmin".

    Otwarcia XV Sesji dokonał Pan Przewodniczący Zbigniew Puchniak  .
    Pan Przewodniczący wyjaśnił , że  konieczność zwołania tej nieplanowanej sesji wynikała z  potrzeby  skorygowania  2 uchwał podatkowych  z dnia 26.XI.2003 r.  , które  zostały zakwestionowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

    Pan Przewodniczący  stwierdził ,że  liczba  obecnych Radnych stanowi quorum niezbędne do podejmowania praw mocnych uchwał i następnie  przedstawił  porządek obrad jn.:
    1. Otwarcie Sesji .
    2. Zatwierdzenie protokołów z poprzednich Sesji .
    3. Podjęcie uchwał :
        a) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
        b) zmiany uchwały Nr XIV/100/2003 Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju z dnia 26 listopada  2003 r. w sprawie  ustalenia wysokości opłaty targowej zarządzenia jej poboru w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i ich wynagrodzenia .
        c) zmiany uchwały  Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju Nr X?60/2003 z dnia 
             26 czerwca 2003 r. w sprawie  Statutu Miasta Polanica Zdrój .
    4. Interpelacje, zapytania , wolne wnioski.
    5. Zamknięcie obrad .

        Pan Przewodniczący  poinformował Radę Miejska , że po rozesłaniu zawiadomień o sesji  Pani Skarbnik dostarczyła dodatkowy projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta na rok 2003 ,  w n i o s k u j a c  jednocześnie o  rozszerzenie  pkt. 3 porządku obrad o  dodatkowy punkt "d"  dot .  przyjęcia   tegoż  projektu uchwąły.
    Radny Roman Szymański  zgłosił  w n i o s e k  o rozszerzenie porządku obrad o dodatkowy  punkt   tj.  rozpatrzenie skargi na  decyzję  Burmistrza Miasta  w sprawie sprzedaży lokalu użytkowego przy ul. Zdrojowej  13. 
    Pan Szymański  rozdał  Radnym  treść skargi , informując  jednocześnie ,że sprawa jest o tyle pilna, gdyż  Burmistrz Miasta ustalił dla dzierżawcy  lokalu termin do podjęcia decyzji o jego nabyciu  na dzień 18.XII.2003 r. 
    Pan Szymański wyjaśnił , że dzierżawcy nie są  w stanie w tym terminie   podjąć  decyzji o nabyciu lokalu przedstawiając uzasadnienie   w treści skargi .

         Pan Przewodniczący  biorąc pod uwagę , że  skarga  została dostarczona do Rady Miejskiej  w ostatniej chwili   zaproponował , by  skierować ją do omówienia na wspólnym posiedzeniu Komisji Rady Miejskiej , jakie będzie mieć miejsce w dniu dzisiejszym po zakończeniu Sesji.  Natomiast ostateczne  rozpatrzenie  wniesionej skargi może nastąpić  na Sesji dnia 30.XII. 2003 r.

    -  Pan  Szymański wyraził zgodę na  takie rozwiązanie pod warunkiem ,że  Pan Burmistrz  złoży zapewnienie o cofnięciu terminu na podjęcie decyzji o wykupie nieruchomości do czasu rozpatrzenia  wniesionej skargi.

    -  Pan Burmistrz Jerzy Terlecki  skierował do Pana Szymańskiego zapytanie czy posiada pełnomocnictwo  właściciela Biura Pol -Kart do  występowania w jego imieniu .

    - Pan Szymański wyjaśnił , że  składa  skargę  występując  w tej sprawie jako Radny.

    -  Pan Burmistrz  wniósł by odnotować  w protokole , że zgodnie z  prośbą Radnego Romana Szymańskiego przekłada termin na podjęcie decyzji o  wykupie lokalu  użytkowego przy ul. Zdrojowej 13  do czasu rozpatrzenia skargi przez Radę Miejską.
    Ponadto Pan Burmistrz oświadczył, że jako Zarząd Miejski uważa skargę  jako bezzasadną, nie będącą w gestii Rady Miejskiej.

              Pan Przewodniczący zarządził głosowanie  w sprawie wniosku o  rozszerzenia  pkt. 3 porządku obrad  o pkt. "d"  tj. podjęcie uchwały   w sprawie  wprowadzenia  zmian w budżecie miasta na rok 2003 . 

    Rada Miejska   przyjęła   wniosek  12 głosami "za"

             Oświadczenie Pana Burmistrza dot.  wniosku  Radnego Romana Szymańskiego uznano jako  wiążące i tym samym  nie wprowadzono  do porządku obrad  procedury  rozpatrzenia  wniesionej skargi.

    Pkt.  2   - Zatwierdzenie protokołów z poprzednich Sesji. 

     Pan Przewodniczący  wyjaśnił , Że Protokoły  Nr  XIII /2003  z  dnia  18.XI. 2003 r.
      i  Nr  XIV/2003   z dnia   26.XI. 2003 r  były wyłożone w Biurze Rady Miejskiej. 
    Radni mieli możliwość zapoznania się z  treścią tych protokołów  i przed ich zatwierdzeniem mogą  wnosić swoje  uwagi.

    - Radni nie  zgłosili zastrzeżeń  do   treści  w/w Protokołów .

                Wobec braku  uwag , Pan Przewodniczący stwierdził ,że  protokoły z Sesji w odbytych w dniu   18.XI.2003  i   26.XI. 2003   uznaje się za przyjęte. 


    Pkt. 3   - Podjęcie uchwał

    Pkt. 5 a -   Projekt uchwały w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od
                        środków transportowych przedstawiła Pani Wioletta Książkiewicz  -
                        Skarbnik Gminy .
    W uzasadnieniu do  przedstawionego projektu uchwały Pani Skarbnik wyjaśniła, że podjętą  w dniu 26.XI. uchwałę  w sprawie stawek podatku od środków transportowych zakwestionowała Regionalna Izba Obrachunkowa . Powodem  tej  decyzji  była  niezgodna  z Rozporządzeniem Ministra Finansów  klasyfikacja  poszczególnych  przedziałów dla pojazdów.
    Poprzedni projekt uchwały  przygotowano  na podstawie  uchwały obowiązującej w roku 2003   , gdzie dokonano rozszerzonego podziału  pojazdów  . W ubiegłym roku  RIO nie zakwestionowało   takiego  sposobu  klasyfikacji pojazdów, jednakże w roku bieżącym  stwierdzono  niezgodność z  obowiązującymi  przepisami.

    W dyskusji udział wzięli :

    - Radny Zbigniew Bilan skierował zapytanie czy w nowo przedstawionym  projekcie 
       uchwały  zastosowane stawki  różnią się w znaczący sposób od poprzednich .

    - Pani Skarbnik wyjaśniła ,że w nowej uchwale  nastąpiły zmiany przedziałów dotyczących  tonażu pojazdów .  Zastosowane stawki są  minimalne i nie różnią się
    w znaczący sposób od poprzednich  a w niektórych  przedziałach  uległy nawet pomniejszeniu.

    - Radny Marek Kornacki przypomniał ,  że na poprzedniej Sesji  zwracał uwagę na  niezbyt  dokładny  podział  pojazdów w/g tonażu  dot. to ciągników siodłowych . Aktualnie przygotowany projekt uchwały w bardziej przejrzysty sposób  pokazuje  klasyfikację pojazdów.

    - Pan Przewodniczący Zbigniew Puchniak przypomniał , że w minionych latach Rada Miejska  wprowadziła  rozszerzone   przedziały  tonażu pojazdów  i ten podział utrzymano w roku 2003 . Podział ten  nie był zakwestionowany przez RIO w uchwałach  na lata  2002 i 2003  , a w tym  roku  RIO  taki  podział zakwestionowało wnosząc o  zastosowanie  klasyfikacji  zgodnej z Rozporządzeniem  Ministra Finansów .
    Innych uwag do projektu uchwąły nie zgłoszono.  

     W zarządzonym głosowaniu  Rada Miejska  podjęła UCHWAŁĘ Nr XV/101/2003
     w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych -     
     stosunkiem głosów   11 "za" , 1"wstrzymujący się " 

    Uchwała stanowi ZAŁĄCZNIK Nr  1 do niniejszego protokołu .

    pkt. 3  b - Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIV/100/2003 Rady
                         Miejskiej w Polanicy Zdroju z dnia 26 listopada  2003 r. w sprawie 
                         ustalenia wysokości opłaty targowej zarządzenia jej poboru w
                         drodze inkasa oraz określenia inkasentów i ich wynagrodzenia 
                         przedstawiła Pani Skarbnik  Wioletta Książkiewicz .

    Pan Przewodniczący wyjaśnił  , że  RIO  zakwestionowała w  uchwale o opłacie targowej z dnia 26.XI br.  brak  wskazania inkasenta z imienia i nazwiska  .
    W  przedstawionym projekcie uchwały  błąd ten został usunięty .

    Radni nie zgłosili uwag do  przedstawionego projektu uchwały .
     
    W zarządzonym głosowaniu  Rada Miejska  podjęła w w/w sprawie
    UCHWAŁĘ Nr XV/102 /2003  -   stosunkiem głosów   12 "za" .

    Uchwała stanowi ZAŁĄCZNIK Nr  2 do niniejszego protokołu .

    Pkt. 3c - Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały  Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju Nr X/60/2003 z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie  Statutu Miasta Polanica Zdrój przedstawił Pan Przewodniczący Zbigniew Puchniak .

    Pan Przewodniczący wyjaśnił, że wczytując się w treść Statutu zauważył błędnie zastosowane odnośniki  w poszczególnych paragrafach do innych  przepisów  Statutu .
    W przedstawionym projekcie uchwały  zastosowane są zmiany , które  naprawiają te błędy.

    Radni nie zgłosili uwag do  przedstawionego projektu uchwały .
     
    W zarządzonym głosowaniu  Rada Miejska  w w/w sprawie podjęła
    UCHWAŁĘ Nr XV/103 /2003  -   stosunkiem głosów   12 "za" .

    Uchwała stanowi ZAŁĄCZNIK Nr  3 do niniejszego protokołu .

    Pkt. 3 d  -Projekt uchwały  w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta na rok 2003  wraz z uzasadnieniem  stanowiącym  załącznik do projektu uchwały,  przedstawiła Pani  Skarbnik Wioletta Książkiewicz .

    Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego  projektu uchwały .

    W zarządzonym głosowaniu  Rada Miejska  w w/w sprawie podjęła
    UCHWAŁĘ Nr XV/104 /2003  -   stosunkiem głosów   12 "za" .

    Uchwała stanowi ZAŁĄCZNIK Nr  4 do niniejszego protokołu .

    Pkt 4  -  Interpelacje, zapytania , wolne wnioski.

    Pan Przewodniczący poinformował Radę Miejską  , że zgodnie z ustaleniami  podjętymi na Sesji  w dniu 18.XI.br  wystosował pismo do Pana  Antoniego Janiuka   informując go ,że Rada Miejska nie posiada kompetencji  podważania prawomocnego wyroku sądowego.
    W piśmie tym   została złożona  oferta przekazania rzeczowej pomocy dla  jego syna , który uległ wypadkowi na basenie OSiR-u.
    Taka  rzeczowa pomoc mogłaby być udzielona przez Radnych z dobrowolnej składki pieniędzy .
    Do dnia dzisiejszego  nie wpłynęła odpowiedź  na złożoną ofertę .

    Ponadto Pan Przewodniczący przypomniał , że Radny Andrzej Sidorowicz  apelował do Radnych o pomoc  finansową  dla  chorego dziecka Państwa Bakowskich .
    Do dnia dzisiejszego  w Biurze Rady Miejskiej  tylko dwóch Radnych  przekazało środki na ten cel  .

    - Radny Zbigniew Bilan  poruszył  problem  wypłaty dla  nauczycieli szkół i przedszkoli pieniędzy z funduszu socjalnego. Na dzień dzisiejszy  fundusz ten nie został wykorzystany  w ok. 1/3.
    Pan Bilan zaapelował do Pana Burmistrza o ewentualne uruchomienie w ramach funduszu socjalnego bonów świątecznych dla nauczycieli i nauczycieli emerytów.

    Pan Bilan podkreślił ,że  w społeczności nauczycielskiej są  rodziny  gdzie sytuacja materialna jest nienajlepsza i  bony świąteczne byłyby  dużą pomocą dla  tych  osób.

    Radna Krystyna Kuncewicz poparła  apel Radnego Z.Bilana  wnosząc prośbę do Pana Burmistrza o  wygospodarowanie w budżecie miasta środków na przekazanie  należnej szkołom dotacji ,co pozwoli  Dyrektorom  na uruchomienie świątecznych bonów dla nauczycieli.

    Protokołowała  Anna Błoch











    Prawa autorskie © BIP UM Polanica-Zdrój Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2004-01-30 (2292 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©
     · Strona Główna    ·  Administracja ..  ·