Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • www.bip.gov.pl
  • www.polanica.pl

  • ORGANY

    Dane adresowe
    Rada Miejska
    Wykazy głosowań
    Przewodniczący Rady
    Komisje Rady Miejskiej 
    Burmistrz Miasta
    Organizacja Urzędu
    Jednostki organizacyjne
    Oświadczenia majątkowe
    Sprawozdania-Burmistrz
    Spr.Burmistrza dot.NGO
    Sprawozdania-Rada M.
    Spr. z konsultacji społ.
    Przyjm. Interesantów
    Interpelacje i odpowiedzi


    PRAWO LOKALNE

    GMINNE NIERUCHOMOŚCI

    Dokumenty i wnioski
    Wykazy nieruchomości
    Ogłoszenia o przetargu, informacje o wyniku przetargu:
     - 2019
     - 2018
     - 2017
     - 2016
     - 2015
     - 2014
     - 2013
     - 2012
     - 2003-2011


    GKRPA / GZI
  • Alkoholizm, narkomania
  • Przemoc domowa

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Budżet
  • Informator budżetowy
  • Stowarzy. członkowskie
  • Związki członkowskie
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Oferty inwestycyjne
  • Wyniki postępowań
  • Archiwum przetargów
  • Archiwum ogłoszeń
  • Archiwum informacji

  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

    Plan zamówień publicznych

    Ogłoszenia:
    do 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017

    powyżej 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017


    Ankieta
    Zapraszany do wypełnienia ankiety

    Ankieta oceny stopnia zadowolenia Interesanta

    WYBORY

    E-URZĄD
    Osoby posiadające własny elektroniczny podpis kwalifikowany lub profil zaufany mogą skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej


    NSP - GUS

    WYSZUKIWARKA



    Certyfikaty ISO dla Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju


    Referat Finansowy






    § 20.

    Referat Finansowy wykonuje przypisane mu zadania pod nadzorem Skarbnika Gminy, który jest równocześnie kierownikiem tego referatu.

    Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:

    1. Prowadzenie gospodarki finansowej gminy w oparciu o obowiązujące prawo finansowe oraz uchwały Rady Miejskiej i Zarządu Miejskiego.

    2. Zapewnienie bilansowania potrzeb finansowych gminy dochodami własnymi i subwencjami.

    3. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy zgodnie z uchwałą Rady  określającą ich zakres  i wskazówki merytoryczne.

    4. Przygotowywanie sprawozdania z wykonania planu dochodów i wydatków pod uchwałę o udzieleniu absolutorium.

    5. Udzielanie wszechstronnej pomocy Burmistrzowi Miasta w wykonywaniu budżetu gminy.

    6. Analiza wykonania budżetu oraz wnioskowanie o wprowadzenie zmian w celu racjonalnego dysponowania środkami- zgodnie z ustawą o finansach publicznych i uchwałą budżetową (do Rady Miejskiej  lub Burmistrza).

    7. Nadzór nad realizacją planów finansowych podległych jednostek organizacyjnych, kontrolowanie gospodarki finansowej tych jednostek zgodnie z zakresem przedmiotowym określonym przez Burmistrza Miasta.

    7. Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy.

    8. Zapewnienie sprawnej obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu Miejskiego.

    9. Opracowywanie i merytoryczne przygotowywanie wniosków w celu pozyskania środków zewnętrznych (współdziałanie w tym zakresie z merytorycznymi komórkami Urzędu).

    10. Kompleksowe prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych oraz innych wpływów Gminy w zakresie:

    - wymiaru podatków i opłat

    - windykacji należności oraz egzekucji

    - przygotowywania wniosków w sprawie ulg i umorzeń

    11. Wykonywanie obowiązków w zakresie sprawozdawczości budżetowej  zgodnie z klasyfikacją budżetową i zakresem przedmiotowym określonym odrębnymi przepisami.


    12. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego przedstawiającej aktualną jego wartość.

    13. Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi zasadami - księgowości materiałowej.

    14. Rozliczanie okresowych inwentaryzacji majątku gminy.

    15. Bieżące prowadzenie rachunkowości budżetowej i rozliczeń do sprawozdawczości finansowej.

    16. Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.

    17. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

    18. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym rolników i członków ich rodzin.

    19. Wykonywanie obowiązków pracodawcy wynikających z reformy systemu ubezpieczeń społecznych:

    - imienne zgłaszanie do ubezpieczenia pracowników (oraz wyrejestrowywanie)

    - imienne zgłoszenie do ubezpieczenia płatnika składek

    - sporządzanie miesięcznych raportów imiennych i  raportów korygujących oraz deklaracji rozliczeniowych

    - naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne: emerytalno-rentowe, chorobowe, wypadkowe - w przewidzianym przepisami terminie

    20. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej, dokonywanie zmian w tej ewidencji, wydawanie decyzji o wykreśleniu zarejestrowanej działalności.


    21. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych po zasięgnięciu opinii Gminnej Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ewentualne cofanie koncesji w przypadkach określonych przez prawo.

    21. Bieżące współdziałanie w zakresie zadań realizowanych przez Referat z:

    - Regionalna Izbą Obrachunkową

    - Urzędem Skarbowym

    - bankiem prowadzącym obsługę finansową gminy

    - Komisją Budżetu Rady Miejskiej

    22. Szczegółowe zadania Referatu określa Burmistrz Miasta m.in. w formie:

    - regulaminu kontroli finansowej (wewnętrznej i zewnętrznej)

    - instrukcji obiegu dokumentów finansowych

    - zarządzenia wewnętrznego  w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji i zasad wyceny składników majątkowych

    - ustalenia zakładowego planu kont
         
    23. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Zastępcę lub organy Gminy.










    Prawa autorskie © BIP UM Polanica-Zdrój Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2003-05-26 (2584 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©
     · Strona Główna    ·  Administracja ..  ·