Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • www.bip.gov.pl
  • www.polanica.pl

  • ORGANY

    Dane adresowe
    Rada Miejska
    Wykazy głosowań
    Przewodniczący Rady
    Komisje Rady Miejskiej 
    Burmistrz Miasta
    Organizacja Urzędu
    Jednostki organizacyjne
    Oświadczenia majątkowe
    Sprawozdania-Burmistrz
    Spr.Burmistrza dot.NGO
    Sprawozdania-Rada M.
    Spr. z konsultacji społ.
    Przyjm. Interesantów
    Interpelacje i odpowiedzi


    PRAWO LOKALNE

    GMINNE NIERUCHOMOŚCI

    Dokumenty i wnioski
    Wykazy nieruchomości
    Ogłoszenia o przetargu, informacje o wyniku przetargu:
     - 2019
     - 2018
     - 2017
     - 2016
     - 2015
     - 2014
     - 2013
     - 2012
     - 2003-2011


    GKRPA / GZI
  • Alkoholizm, narkomania
  • Przemoc domowa

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Budżet
  • Informator budżetowy
  • Stowarzy. członkowskie
  • Związki członkowskie
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Oferty inwestycyjne
  • Wyniki postępowań
  • Archiwum przetargów
  • Archiwum ogłoszeń
  • Archiwum informacji

  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

    Plan zamówień publicznych

    Ogłoszenia:
    do 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017

    powyżej 30000 EURO 
     - rok 2019
     - rok 2018
     - rok 2017


    Ankieta
    Zapraszany do wypełnienia ankiety

    Ankieta oceny stopnia zadowolenia Interesanta

    WYBORY

    E-URZĄD
    Osoby posiadające własny elektroniczny podpis kwalifikowany lub profil zaufany mogą skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej


    NSP - GUS

    WYSZUKIWARKA



    Certyfikaty ISO dla Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju


    Referat Finansowy






    § 20.

    Referat Finansowy wykonuje przypisane mu zadania pod nadzorem Skarbnika Gminy, który jest równocześnie kierownikiem tego referatu.

    Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:

    1. Prowadzenie gospodarki finansowej gminy w oparciu o obowiązujące prawo finansowe oraz zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej i zarządzeniami Burmistrza Miasta.

    2. Zapewnienie bilansowania potrzeb finansowych gminy dochodami własnymi i subwencjami.

    3. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy zgodnie zgodnie z ustawą o finansach publicznych i uchwałą Rady określającą ich zakres, ze szczególnym uwzględnieniem wieloletniej prognozy finansowej.

    4. Przygotowywanie rocznego sprawozdania z wykonania planu dochodów i wydatków w związku z procedurą udzielania Burmistrzowi Miasta absolutorium.

    5. Udzielanie wszechstronnej pomocy Burmistrzowi Miasta w realizacji ustawowego zadania - wykonywania budżetu gminy.

    6. Dokonywanie bieżącej analizy wykonania budżetu oraz wnioskowanie do Rady Miejskiej lub Burmistrza o wprowadzenie zmian w celu racjonalnego dysponowania środkami - zgodnie z ustawą o finansach publicznych i uchwałą budżetową.

    7. Nadzór nad realizacją planów finansowych podległych jednostek organizacyjnych gminy, kontrolowanie gospodarki finansowej tych jednostek zgodnie z zakresem przedmiotowym określonym przez Burmistrza Miasta.

    8. Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy.

    9. Zapewnienie sprawnej obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu i gminy.

    10. Współdziałanie z merytorycznymi komórkami Urzędu w zakresie przygotowywania wniosków aplikacyjnych o środki zewnętrzne (unijne i inne) na zadania gminy oraz współdziałanie w zakresie ich rozliczania.

    11. Kompleksowe prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych oraz innych wpływów Gminy w zakresie:
    1) wymiaru podatków i opłat
    2) wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w trybie określonymi przepisami prawa, w tym w szczególności:
    - bieżące wystawianie upomnień,
    - pełna odpowiedzialność za terminowe uruchamianie postępowania egzekucyjnego,
    - wykonywanie bieżącej analizy wpłat dłużników i bieżącego wycofywania tytułów wykonawczych,
    - zabezpieczenie hipoteką roszczeń gminnych,
    - wykonywanie innych obowiązków wymienionych w przepisach prawa i dotyczących zadania wymienionego w pkt. 2,
    3) prowadzenie postępowań określonych przepisami prawa finansowego w zakresie udzielania ulg w spłacie należności na rzecz podatników (umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenia ), w szczególności:
    - prowadzenie rzetelnego postępowania wyjaśniającego,
    - przygotowanie projektów decyzji administracyjnych dla Burmistrza Miasta,
    - pilotowanie postępowań odwoławczych od wydanych decyzji,
    - wykonywanie innych obowiązków wymienionych w przepisach prawa i dotyczących  zadania wymienionego w pkt 11
    4) rozliczeń związanych z podatkiem od towarów i usług (VAT)
    5) wykonywanie innych zadań związanych z zakresem działania stanowiska np. wydawanie zaświadczeń, prowadzenie rejestrów, przygotowanie akcji promocyjnych.

    12. Wykonywanie obowiązków w zakresie sprawozdawczości budżetowej zgodnie z zakresem przedmiotowym określonym odrębnymi przepisami.

    13. Prowadzenie ewidencji środków trwałych według wartości księgowej.

    14. Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi zasadami księgowości materiałowej.

    15. Rozliczanie okresowych inwentaryzacji majątku gminy.

    16. Bieżące prowadzenie rachunkowości budżetowej i rozliczeń do sprawozdawczości finansowej.

    17. Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.

    18. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

    19. Wykonywanie obowiązków pracodawcy wynikających z ustaw i aktów wykonawczych, dotyczących systemu ubezpieczeń społecznych:1) imienne zgłaszanie do ubezpieczenia pracowników (oraz wyrejestrowywanie),
    2) imienne zgłoszenie do ubezpieczenia płatnika składek,
    3) sporządzanie miesięcznych raportów imiennych i raportów korygujących oraz deklaracji rozliczeniowych,
    4) naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne: emerytalno-rentowe, chorobowe, wypadkowe – w przewidzianym przepisami terminie.

    20. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych po zasięgnięciu opinii Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ewentualne cofanie koncesji w przypadkach określonych przez prawo,

    21. bieżące współdziałanie w zakresie zadań realizowanych przez Referat z:
    1) Regionalną Izbą Obrachunkową
    2) Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
    3) bankiem prowadzącym obsługę finansową gminy
    4) Komisją Budżetu i Finansów Publicznych Rady Miejskiej.

    22. Szczegółowe zadania Referatu i pozostałych pracowników Urzędu w zakresie finansów publicznych oraz zakres odpowiedzialności określa Burmistrz Miasta w formie wewnętrznych aktów prawnych oraz zakresów obowiązków, z wprowadzanych przepisów odnoszących się do gospodarki finansowej gminy.

    23. Wydawanie decyzji określających wysokość zaległości lub nadpłaty z tytułu podatków i opłat.

    24. Załatwianie indywidualnych spraw interesantów z tytułu podatków i opłat w zakresie prowadzonej księgowości oraz egzekucji.

    25. Kompleksowe prowadzenie spraw wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku gminach, w zakresie gospodarki odpadami.

    26. Przygotowanie projektów uchwał i regulaminów przewidzianych przepisami w/w ustawy.

    27. Przygotowanie materiałów do przetargów dotyczących zagadnień przypisanych do referatu finansowego.

    28. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza oraz wynikających z wprowadzanych przepisów odnoszących się do gospodarki finansowej gminy.









    Prawa autorskie © BIP UM Polanica-Zdrój Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2015-12-11 (489 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©
     · Strona Główna    ·  Administracja ..  ·